Růst podílu na trhu přes sociální sítě

  • Klient: Garnier Pure
  • Média:
  • Realizace: 2015
Růst podílu na trhu přes sociální sítě

Marketingová výzva

Garnier Pure se zaměřuje na mladé s problematickou pletí. Značka je leader na trhu, ale v poslední době měla problém přiblížit se k mladým lidem a efektivně je oslovit. Dosavadní strategie adaptace zahraničních TV spotů s cílovou skupinou přestávala rezonovat. Naším úkolem bylo pomoci Garnieru Pure držet si svůj tržní podíl na klesajícím trhu s kosmetickými produkty na problematickou pleť a zamezit „brand switchingu“.

Naše řešení

Pro naší cílovou skupinu, generaci Y, je klíčová role sebedůvěry. Mladí jsou speciálně náchylní na jakoukoli narážku — například na špatnou pleť, která pak může mít velký dopad na jejich celkovou sebedůvěru. Zaměřili jsme se proto na spojení dobré pleti jako předpokladu pro zdravé sebevědomí. Značka zaujala roli „buddyho“, který podporuje sebevědomí, poskytuje rady a prostředky k jeho dosažení, a inspiruje. Hlavní komunikační platformou se stal Facebook, doplněný o blogovou síť Tumblr. Využili jsme i dlouhodobé partnerství s časopisem Bravo. Poprvé v historii byl investován celý ATL rozpočet do dlouhodobé digitální kampaně.

Vytvořili jsme projekt Splň si svůj sen. Vybrali jsme sen mladých dívek sledujících módní trendy — stát se hvězdou reklamy. Pomocí soutěže ve Facebook aplikaci jsme vybrali 16letou nesmělou slečnu ze Znojma. S ní jsme pak přes měsíc a půl pracovali, abychom ji připravili na vyvrcholení kampaně: focení reklamy pro Garnier Pure pro časopis Bravo. Fanoušci stránky byli aktivně zapojeni do přeměny výherkyně skrze jejich komentáře a rady ohledně jejího vzhledu a stylu.

Ocenění

  • Bronz WebTOP 100 2014
  • Bronz EFFIE 2014
  • TOP 3 globální digitální kampaň L´Oréal 2014

Výsledek

  • +16000 fanoušků, 75 % z nich byly dívky 18–25 let.
  • +29% nárůst podílu značky na trhu (Share of Market Volume) během kampaně. A to bez jakékoli ATL či BTL podpory.
  • 53% průměrná míra zapojení fanoušků značky na Facebooku (Average Engagement Rate) formou komentářů, diskuse a sdílení, více než dvojnásobek proti standardu.
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy One, a.s.“, ke stažení zde.