Podpora účasti na RunTour skrze behaviorální vědu

  • Klient: RunTour
  • Média:
  • Realizace: 2015
Podpora účasti na RunTour skrze behaviorální vědu

Marketingová výzva

RunTour je série běžeckých závodů na 5 a 10 kilometrů probíhající v osmi městech po celé České republice. Kritériem úspěšnosti RunTour je účast alespoň 1 000 běžců  na každou akci. RunTour jsme měli pomoci, jak co nejefektivněji na RunTour přilákat nové účastníky.

Naše řešení

Místo toho, abychom nabízeli účast na RunTour neurčitému publiku, rozhodli jsme se zaměřit na ty, u nichž je aktivní účast nejpravděpodobnější a kteří si to možná ještě ani neuvědomují. Tým #ogilvychange se zaměřil na výzkumy v oblasti lidského chování. Ty ukazují, že jedinci často hledají nový smysl života v období, kdy se blíží jejich kulaté narozeniny (Alter & Hershfield, 2014). Lidé mají tendenci dělat důležitá rozhodnutí na začátku nového desetiletí a navíc usilují o dosažení cílů, které si v tomto období vytyčili.

Spustili jsme kampaň na Facebooku cílenou na uživatele, kteří za týden oslavovali své kulaté narozeniny (20, 30, 40 a 50 let). Reklama byla vytvořena tak, aby prezentovala závod RunTour jako aktivitu proměňující život nebo jako důstojný cíl pro ty, kteří chtějí začít něco nového ve svém životě. Inspirativní texty byly doplněny o fotografie běžců příslušného věku. Zároveň jsme testovali varianty, které stejné cílové skupině sdělovaly pouze obecnou informaci o existenci závodů. Náš přístup se ukázal jako efektivnější a zvedl CTR o 18 %.

Výsledek

  • 33% více kliků ve srovnání s obecným Facebook ads
  • 18% vyšší celková proklikovost (CTR) oproti obecným Facebook ads
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy One, a.s.“, ke stažení zde.