Naše práce

Naše práce vypráví příběhy, spouští dialog, vybízí k reakci, tvoří loajalitu a buduje tak vzájemný vztah mezi lidmi a značkami.

Sněhová nadílka a vlastní e-shop

pro IBM

Detail projektu

Marketingová výzva

Společnost IBM potřebovala oslovit střední a vyšší management firem a představit jim řešení pro marketingová a finanční oddělení. Z výzkumů totiž vyplynulo, že tato cílová skupina nevnímá IBM jako relevantního partnera, který by jim mohl v této oblasti pomoct, a nezná řešení, které IBM nabízí. Cílem aktivity bylo změnit vnímání IBM jako partnera pro marketing a finance, získání nových zákazníků, rozšíření základny kontaktů u stávajících klientů a zvýšení povědomí o řešeních a produktech IBM.

Naše řešení

Vytvořili jsme dvě kreativní řešení podle cílových skupin (finance nebo marketing). Pro každou cílovou skupinu jsme vybrali vhodnou případovou studii a na jejím základě postavili kreativu zásilek. Adresáti se zaměřením na finance obdrželi vak na lyže s umělým sněhem a případovou studií o výrobci lyží Blizzard, který pomocí nástroje od IBM predikuje budoucí poptávku a optimalizuje výrobu. Adresáti z marketingu dostali dárkovou krabičku s vlastním jménem, což byla parafráze brandingu on-line prodejce Macy´s. Případová studie pak představovala marketingový nástroj, který tato společnost používá pro vytváření nabídky na míru každého zákazníka e-shopu. Případové studie a řešení od IBM jsme prezentovali v tabletu s online připojením. Pokud adresáty nabídka oslovila, stačil jediný klik na tlačítko „Získat nabídku“, aby vyjádřili zájem o schůzku s obchodním zástupcem IBM. Žádost byla vždy odeslána formou SMS danému obchodnímu zástupci rovnou s údaji o žadateli. Díky připojení tabletů k internetu jsme mohli jednoduše trackovat chování adresátů a vyhodnocovat efektivitu v reálném čase.

Proč jsme se rozhodli tímto způsobem? Cílová skupina byla složená z profesionálů, kteří patří ke špičce ve svém oboru. Jsou velmi zaneprázdnění a je těžké získat jejich důvěru. Bylo tedy nutné zvolit zajímavé řešení direct mailu s vysoce relevantním obsahem. Zvolili jsme nápaditou cestu, jak demonstrovat výhody a přínosy produktů IBM pro dané společnosti použitím reálných referencí a ukázat tak, jak se díky produktům a službám IBM vytváří hodnoty. Personalizované kreativní řešení direkt mailu pomohlo k vysokému podílu otevřenosti zásilek. Relevance případových studií a doplňující reference z České republiky velmi dobře demonstrovaly schopnost IBM vytvořit technické řešení šité na míru zákazníkovi. Velmi kladně byl hodnocen jednoduchý krok v žádosti o schůzku, kdy stačil pouhý klik bez nutnosti vyplňování formuláře.Direkt mail měl u adresátů velmi pozitivní ohlas.

Fotogalerie

Výsledek

  • 59 rozeslali jsme 59 direkt mailů
  • 49 bylo otevřeno a spuštěno (přesné číslo víme díky tabletu připojenému k internetu)
  • 22 celkem 22 adresátů v on-line aplikaci kliklo na tlačítko „Získat nabídku“ (14 z marketingu, 8 z financí) a domluvilo si následně schůzku se zástupcem IBM
  • 37% response rate

Ocenění

  • Bronz - Přímá B2B komunikace

Reklama, která běžela

pro InterSport

Detail projektu

Marketingová výzva

Propagovat zahájení běžecké sezóny s téměř nulovým rozpočtem. Motivovat běžce, aby používali jakoukoli sportovní aplikaci a vyběhali tvar loga Intersport (IS) za slevu na běžecké vybavení. Intersport potřeboval dostat zákazníky do svých obchodů a propagovat novou kolekci bot na běhání.

Naše řešení

Bohužel má tento obchodník různé prodejny a cílové skupiny, kvůli čemuž na tuto kampaň nebylo příliš finančních prostředků. Cílovou skupinou byli profesionální i příležitostní běžci. Našim cílem bylo zvýšit návštěvnost oddělení s běžeckými potřebami v obchodech Intersport.

Výzva tedy zněla: použijte jakoukoli sportovní aplikaci, sdílejte vaši trasu ve tvaru loga Intersport (IS) a získejte slevu na nové běžecké boty. Místo vývoje vlastní aplikace pro běžce jsme se rozhodli využít již existující aplikace! Běžci pouze sdíleli svoji trasu, kterou uběhli ve tvaru loga Intersport (IS), na svých sociálních sítích (Facebook, Twitter atd.) a získali slevu na běžecké vybavení, rovnající se počtu kilomterů, které uběhli. Například: za 15 kilometrů na jeden zátah, získal běžec slevu ve výši 15 %.

Využili jsme naši cílovou skupinu jako médium. Všechny příspěvky, které běžci v rámci kampaně sdíleli na svých facebookových profilech, získali více než 250 000 zhlédnutí a více než 10 000 interakcí. Každý uživatel, který sdílel svoji trasu, získal slíbenou slevu.

Video

Fotogalerie

Výsledek

  • 250000 zhlédnutí příspěvků, které běžci v rámci kampaně sdíleli na svých facebookových profilech
  • +22% nárůst prodeje v oddělení běžeckých potřeb
  • +16% nárůst prodeje ve všech odděleních Intersportu.

Ocenění

  • Creative sales & sales support, 2015
  • Audience engagement, 2015
  • The Principles of the Game, 2015
  • Shortlist, Media, 2015

Lybar Promiss - nový produkt, nový packaging

pro Lybar

Detail projektu

Marketingová výzva

Lybar je součástí našich domácností více než 50 let. Bez reálné konkurence až do 90. let se stal oblíbenou značkou. Ovšem po roce 1989 se situace výrazně změnila a trh zaplavily nové značky vlasové kosmetiky. Řada zákaznic zůstala Lybaru věrná. Ty bohužel přirozeně stárly a našim úkolem bylo představit Lybar nové generaci.

Naše řešení

Místo rebrandingu stávajících produktů jsme se rozhodli pro něco lepšího: pro novou značku péče o vlasy, která by zaujala mladé uživatelky. Z výzkumů a uživatelského testování jsme se dozvěděli, po čem zákaznice touží: sexy designu, moderním složení, pocitu luxusu a rozumné ceně. Vytvořili jsme Lybar Promiss - produkt, který vyniká mezi ostatními svým nadčasovým designem využívajícím černou a bílou a moderní geometrické křivky.

Video

Fotogalerie

Výsledek

  • +5% V pouhých 8 týdnech vzrostly prodeje celé značky o více než 5 %.
  • +10% Zvýšení prodeje celého portfolia značky a zvýšení celkové ziskové marže o více než 10 %.

Ocenění

  • Packaging, 2015
  • Consumer goods, 2015
  • Retail/merchandising/in-store marketing, 2015

Podpora účasti na RunTour skrze behaviorální vědu

pro RunTour

Detail projektu

Marketingová výzva

RunTour je série běžeckých závodů na 5 a 10 kilometrů probíhající v osmi městech po celé České republice. Kritériem úspěšnosti RunTour je účast alespoň 1 000 běžců  na každou akci. RunTour jsme měli pomoci, jak co nejefektivněji na RunTour přilákat nové účastníky.

Naše řešení

Místo toho, abychom nabízeli účast na RunTour neurčitému publiku, rozhodli jsme se zaměřit na ty, u nichž je aktivní účast nejpravděpodobnější a kteří si to možná ještě ani neuvědomují. Tým #ogilvychange se zaměřil na výzkumy v oblasti lidského chování. Ty ukazují, že jedinci často hledají nový smysl života v období, kdy se blíží jejich kulaté narozeniny (Alter & Hershfield, 2014). Lidé mají tendenci dělat důležitá rozhodnutí na začátku nového desetiletí a navíc usilují o dosažení cílů, které si v tomto období vytyčili.

Spustili jsme kampaň na Facebooku cílenou na uživatele, kteří za týden oslavovali své kulaté narozeniny (20, 30, 40 a 50 let). Reklama byla vytvořena tak, aby prezentovala závod RunTour jako aktivitu proměňující život nebo jako důstojný cíl pro ty, kteří chtějí začít něco nového ve svém životě. Inspirativní texty byly doplněny o fotografie běžců příslušného věku. Zároveň jsme testovali varianty, které stejné cílové skupině sdělovaly pouze obecnou informaci o existenci závodů. Náš přístup se ukázal jako efektivnější a zvedl CTR o 18 %.

Výsledek

  • 33% více kliků ve srovnání s obecným Facebook ads
  • 18% vyšší celková proklikovost (CTR) oproti obecným Facebook ads

Fanliga: dlouhodobý online engagement s konzumenty značky Gambrinus

pro Gambrinus

Detail projektu

Marketingová výzva

Gambrinus (Plzeňský Prazdroj) je dlouhodobý partner českého fotbalu. Naším úkolem bylo oživit spojení Gambrinusu a českého fotbalu pomocí dlouhodobé online aktivace.

Naše řešení

Každý fotbalový fanoušek ví vždy nejlépe, jak by měl tým hrát. Rozhodli jsme se jim tedy dát možnost to dokázat v praxi a vytvořili Gambrinus Fanligu: první českou online fantasy-football hru, ve které hráč z pozice trenéra sestavuje vlastní tým a na základě výkonu svých hráčů z reálných prvoligových zápasů získává body. Start Fanligy jsme podpořili kampaní v médiích, která fotbaloví fanoušci nejčastěji sledují – sportovní deníky a webové stránky, televizní fotbalové přenosy, YouTube pre-roll videa atd. Díky partnerství s Ringler a Českou televizí jsme komunikaci Fanligy ve spolupráci s agenturou ConceptOne dostali do redakčního obsahu deníku Sport a isport.cz i do samotných přenosů (injektáž, grafika při opakovaných záběrech).

Výsledek

  • 50000 registrovaných hráčů během 2 měsíců od spuštění
  • 7 minut - průměrná doba návštěvy aplikace
  • 20 milionů CZK - Free media

Ocenění

  • Bronz v kategorii Integrovaná kampaň

Launch nové příchutě pomocí hudebního klipu

pro Gambrinus Ochucený

Detail projektu

Marketingová výzva

Gambrinus Ochucený byl na trhu prvních mixů až na třetím místě. Naším úkolem bylo vybudovat zájem o novou příchuť Štavnatý grep, zvýšit vnímání kvality a celkově i prodeje celé řady Gambrinus Ochucený. Pro úspěšný launch byla klíčová digitální část kampaně, protože oproti konkurenci GAO nekomunikuje v TV a spoléhá se ryze na svět internet.

Naše řešení

Hlavní výhodou Gambrinusu Ochuceného proti konkurenci je absence umělých přísad a dochucovadel. Proto jsme vytvořili Mocný ovocný gang, jehož členové zosobňují jednotlivé příchutě GAO a bojují za skutečnou chuť ovoce a proti všem náhražkám. Se světem gangsterů je spojený i hudební žánr „gangsta rap“. Společně s agenturou Addict jsme proto pro představení nové příchutě vytvořili interaktivní hudební video Sou freš. Toto video stavějící na virálním úspěchu hudebních videí na YouTube mělo za cíl vytvořit rychle povědomí mezi cílovou skupinou, která na TV moc nekouká, a budovat komunitu fanoušků značky.

Fanoušky značky jsme vtáhli do děje ještě před samotným natočením hudebního klipu. Měsíc před natáčením mohli lidé díky Facebook aplikaci Staň se hvězdou hlasovat o tom, jak mají vybrané scény v klipu vypadat, a dokonce v něm i získat roli. V hlavní roli hudebního videa „Sou freš“ se v dubnu 2013 objevil gang i známá rapperská dvojice Indy&Wich.

Video

Fotogalerie

Výsledek

  • 2013 Šťavnatý grep se stal nejprodávanější příchutí ochucených piv za rok 2013 a značka se dostala na první místo ve vnímání kvality mezi ochucenými pivy.
  • 618000 Video dosáhlo 618 000 zhlédnutí na YouTube a Stream.cz.
  • 24700 Značka zdvojnásobila počet fanoušků na Facebooku na 24 700.

Oživení věrnostního programu v digitálním světě

pro Aquila

Detail projektu

Marketingová výzva

Aquila kolekce je úspěšný věrnostní program z 90. let minulého století. Každý rok zaujal desetitisíce klientů, kteří sbírali hvězdičky z etiket lahví se značkou Aquila. Odměny byly vždy odesílány poštou za příslušný počet nasbíraných hvězdiček z obalu lahví. Jelikož moderní doba vyžaduje inovativnější přístup, klient poptal vymyslet novou, interaktivní formu Kolekce, která by aktivovala cílovou skupinu – rodiče a děti ve věku 6 –12 let.

Naše řešení

Podle mnoha výzkumů členové mladých rodin stráví většinu svého času na Internetu, proto jsme navrhli nový koncept Kolekce formou interaktivního webu. Strategickým rozhodnutím bylo zachování offline části, abychom udrželi současné zákazníky, a vývoj online portálu. Zákazník mohl vstoupit do programu registrací na www.aquilakolekce.cz, kde vkládal kódy z produktů. To znamená, že už nemusel vystřihávat hvězdy z obalů. Kódy se mu přepisovaly na body, které mohl využit pro objednávání odměn, nebo v sekci online her, které cílily na děti. Program byl podpořen soutěžemi o atraktivní ceny.

Kromě kompletního vývoje team OgilvyOne poskytoval i zákaznickou podporu – správu informační linky, řešení dotazů zákazníků a reklamací.

Fotogalerie

Výsledek

  • 10000 Více než 10 000 registrovaných uživatelů v krátkém čase
  • 37000 Více než 37 000 bodů utracených na odměny a hry v průběhu 2 měsíců (pro srovnání: za jednu láhev může zákazník dostat 0,5 až 3 body)

Budování loajality pro zákazníky s předplacenými kartami

pro Telefónica O2

Detail projektu

Marketingová výzva

O2 nás požádal najít způsob, jak nabídnout přidanou hodnotu pro zákazníky s předplacenými tarify a zlepšit tak vnímání značky z pohledu přidané hodnoty (cena/kvalita). Podmínkou bylo se vyhnout plošnému zlevňování služeb.

Naše řešení

Tým OgilvyOne vytvořil efektivní způsob odměňování, které by vycházelo z chování zákazníků. Odměna za dobití je věrnostní program pro segment předplacených karet. Po dobití kreditu zákazník dostává SMS kód, který slouží jako vstup do světa výhod. Jelikož čerpání výhod je možné po registraci na webových stránkách programu, operátor tak může získávat data o klientech předplacených karet, kteří předtím byli většinou anonymní.

OgilvyOne postavil celý program od začátku. Zajistili jsme zajímavé nabídky od partnerů, navrhli intuitivní webové rozhraní a vytvořili principy fungování programu tak, aby byl co nejvýhodnější pro Telefónicu O2 i její zákazníky. Efektivní věrnostní program by nebyl možný bez analytické podpory. Skrze zapojení našich analytiků jsme vytvářeli relevantní nabídky na základě chování zákazníků.

Výsledek

  • 250% ROI projektu
  • 67% Přibližně 2/3 zákazníků se zúčastnilo Odměny za dobití opakovaně

Růst podílu na trhu přes sociální sítě

pro Garnier Pure

Detail projektu

Marketingová výzva

Garnier Pure se zaměřuje na mladé s problematickou pletí. Značka je leader na trhu, ale v poslední době měla problém přiblížit se k mladým lidem a efektivně je oslovit. Dosavadní strategie adaptace zahraničních TV spotů s cílovou skupinou přestávala rezonovat. Naším úkolem bylo pomoci Garnieru Pure držet si svůj tržní podíl na klesajícím trhu s kosmetickými produkty na problematickou pleť a zamezit „brand switchingu“.

Naše řešení

Pro naší cílovou skupinu, generaci Y, je klíčová role sebedůvěry. Mladí jsou speciálně náchylní na jakoukoli narážku — například na špatnou pleť, která pak může mít velký dopad na jejich celkovou sebedůvěru. Zaměřili jsme se proto na spojení dobré pleti jako předpokladu pro zdravé sebevědomí. Značka zaujala roli „buddyho“, který podporuje sebevědomí, poskytuje rady a prostředky k jeho dosažení, a inspiruje. Hlavní komunikační platformou se stal Facebook, doplněný o blogovou síť Tumblr. Využili jsme i dlouhodobé partnerství s časopisem Bravo. Poprvé v historii byl investován celý ATL rozpočet do dlouhodobé digitální kampaně.

Vytvořili jsme projekt Splň si svůj sen. Vybrali jsme sen mladých dívek sledujících módní trendy — stát se hvězdou reklamy. Pomocí soutěže ve Facebook aplikaci jsme vybrali 16letou nesmělou slečnu ze Znojma. S ní jsme pak přes měsíc a půl pracovali, abychom ji připravili na vyvrcholení kampaně: focení reklamy pro Garnier Pure pro časopis Bravo. Fanoušci stránky byli aktivně zapojeni do přeměny výherkyně skrze jejich komentáře a rady ohledně jejího vzhledu a stylu.

Video

Výsledek

  • +16000 fanoušků, 75 % z nich byly dívky 18–25 let.
  • +29% nárůst podílu značky na trhu (Share of Market Volume) během kampaně. A to bez jakékoli ATL či BTL podpory.
  • 53% průměrná míra zapojení fanoušků značky na Facebooku (Average Engagement Rate) formou komentářů, diskuse a sdílení, více než dvojnásobek proti standardu.

Ocenění

  • Bronz WebTOP 100 2014
  • Bronz EFFIE 2014
  • TOP 3 globální digitální kampaň L´Oréal 2014

Netradiční představení produktu O2 Clean Internet pro veřejnou správu a korporace

pro Telefónica O2

Detail projektu

Marketingová výzva

Naším úkolem bylo představit novou službu O2 Clean Internet stávajícím a potenciálním zákazníkům O2 z oblasti státní správy a největších firem v ČR. Bezpečnostní balíček O2 Clean Internet nabízí nejen ochranu vnitřní sítě, počítačů a dat před viry, spyware či malware, ale také funkce zvyšující produktivitu zaměstnanců.  Tuto informaci jsme měli předat specifické cílové skupině IT manažerů.

Naše řešení

Rozhodli jsme se pro netradiční formu přímé komunikace. Vytvořili jsme 3D direct mail, který měl podobu počítače, ze kterého na adresáta po otevření vyskočily a zaútočily viry. Tímto netradičním direct mailem jsme si zajistili pozornost adresáta. Zásilka dále obsahovala personalizovaný dopis a produktové brožury a byla doplněna microsite www.clean-internet.cz. Direct mailu předcházel teaser – fiktivní pozdrav viru z nechráněného počítače adresáta.

Fotogalerie

Výsledek

  • 80% oslovených si zapamatovalo kampaň

Akvizice nové cílové skupiny Orionu přes Facebook

pro Nestlé

Detail projektu

Marketingová výzva

Požadávkem klienta bylo navrhnout a realizovat kampaň, která by představila nové velikonoční sladkosti značky Orion. Cílem byla maximální aktivace cílové skupiny (primárně ženy v věku 25 – 44 let).

Naše řešení

Rozhodli jsme využít stránku Orion Čokoláda na Facebooku. Ta však měla pouze 98 fanoušků. Na Facebooku jsme vytvořili tematickou velikonoční aplikaci s jednoduchou soutěžení mechanikou. Naše cílová skupina vyhledává právě tyto jednoduché a časově nenáročné aktivity, které umožňují výhru pro celou rodinu. Hráčky si vybíraly sladkosti z velikonoční nabídky, naplňovaly jimi virtuální košík a ihned mohly zjistit, zda jejich košík je vyhrává. Skrz tuto aplikaci jsme představili celé portfolio velikonoční nabídky čokolád Orion.

Výsledek

  • +22402 růst komunity na Facebooku z 98 na 22 500 fanoušků během 2 týdnů
  • 73% fanoušků spadalo do klientem definované cílové skupiny
  • 95% proklikovost (CTR) aplikace

Zajištění „partner managementu“ pro věrnostní program Šťáva

pro ČEZ

Detail projektu

Marketingová výzva

Úkolem OgilvyOne bylo najít vhodné partnery pro věrnostní program skupiny ČEZ Šťáva, zaměřený na volnočasové aktivity pro celou rodinu. Program by měl nabízet v každém kraji minimálně 20 partnerů, změřených na danou kategorii, u kterých mohou členové programu získat výhodu. Hlavní výzvou projektu bylo získat tak velký počet partnerských společností působících ve vybrané kategorii volnočasových aktivit a rodinných zábav

Naše řešení

OgilvyOne zajistil kompletní partner management pro Šťávu a precizně zařídil fungování celého programu. Navíc byl náš tým schopný zajistit celý proces tak, aby se partneři obměňovali v závislosti na sezonnosti aktivit. V rámci programu mohou zákazníci také najít mnoho dalších tipů na zajímavé akce, které se konají jejich okolí.

Výsledek

  • 300 Více než 300 partnerů, každý měsíc nové a akční nabídky
  • 100000 Více než 100 000 registrovaných v průběhu 10 měsíců

Inovativní web pro komunikaci kvality

pro Gambrinus

Detail projektu

Marketingová výzva

Nejpopulárnější pivní značka v České republice – Gambrinus – dlouhodobě bojuje s vnímáním kvality. Naším zadaním bylo vytvořit nový interaktivní web, který zajímavým způsobem vysvětlí historii Gambrinusu, jak se pivo vaří, a podpoří tak vnímání kvality. Naš tým musel vytvořit nejen atraktivní design, ale i lepší uživatelskou zkušenost.

Naše řešení

Abychom navrhli nejlepší řešení, důkladně jsem zanalyzovali původní web z hlediska přístupnosti hledaných dat, způsobu prezentace, interaktivity a srozumitelnosti.

A následně byl vytvořen nový inovativní web s jednodušším ovládáním a urychleným přístupem ke klíčovým sekcím jako například vyhledávání restaurací či informace o produktech značky. Pomocí unikátního systému na webu jsou sdružovány na jednom místě všechny novinky ze světa Gambrinusu (z Facebooku, webu, tiskových zpráv atd.). Zcela od základu byla představena sekce o výrobě piva a historii značky tak, aby upoutala navštěvníka a vytvořila větší zájem o svět piva.

Výsledek

  • 50% Čas uživatelů webu strávený v produktových sekcích webu vzrostl o 50 %
  • 60% Zkrácení času pro vyhledávání restaurací nabízejících Gambrinus o 60 %

Věrnostní program jako nástroj pro rozvoj českého turismu

pro CzechTourism

Detail projektu

Marketingová výzva

Pro Českou centrálu cestovního ruchu (CzechTourism) jsme měli navrhnout způsob, jak podpořit  zájem o trávení volného času a dovolené v tuzemsku. Kritériem úspěchů bylo získat příslušný počet partnerů ve všech 17 regionech.

Naše řešení

Náš koncept spočíval ve vytvoření online věrnostního programu, v jehož rámci uživatelé by mohli vybírat z nabídky výletů a volnočasových aktivit. Hlavní častí programu byl webový portál www.klubkudyznudy.cz. Aby mohl člen programu čerpat nabídky, musel se pouze zaregistrovat a následně vybírat a stahovat nabídky a uplatňovat kupony Klubu. 

Tým OgilvyOne byl zodpovědný za partner management, v rámci kterého byly nabízeny výlety a outdoorové aktivity napříč celou Českou republikou. Součástí projektu byl také vývoj webových stránek a vytvoření příslušné databáze, která sloužila podporou pro direct marketingové aktivity a nejlepší nabídky pro účastníky programu. Klub Kudyznudy byl součástí integrované komunikační kampaně. Klíčem k úspěchu byla tedy úzká spolupráce s dalšími týmy v rámci skupiny Ogilvy.

Výsledek

  • 7000 Více než 7 000 účastníků během 6 měsíců běhu programu
  • 17 Více než 350 partnerů v 17 regionech